Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Q: Fizik Tedavi ne için kullanılır?

A:Fizyoterapistler, kaslarınızı güçlendirmek ve işlevlerini geliştirmek için egzersiz terapisinin kullanımı konusunda eğitim almışlardır. Fizik tedavi egzersizleri, acı dindirme, yaralanma sonrası iyileşme veya önleme konusunda en etkili yollardan biri olarak kanıtlanmıştır.

Q: Fizyoterapist nedir ve ne yapar?

A: Ortopedik fizyoterapi olarak da adlandırılan kas iskelet sistemi burkulmaları, sırt ağrıları, duruş sorunları, artrit, suşlar, idrar kaçırma, kese iltihabı, hareket kabiliyetinin azalması, spor ve işyeri yaralanmaları gibi durumların tedavisinde fizyoterapi kullanılır. Cerrahi müdahaleyi takiben rehabilitasyon da bu kategoriye girmektedir.

Q:Fizik Tedavi ne kadar sürer?

A:Sağlık durumunuzun niteliğine bağlı olarak ilk randevu genellikle 30 ila 60 dakika aralığında sürer. Eğer seans süresini uzatmak isterseniz fizyoterapistiniz bu oturumların ne kadar süreceğiyle alakalı size bilgi verebilir.

Q:Fizik Tedavinin yardımcı olması ne kadar sürer?

A: Genellikle fizik tedaviyi hedeflerinize ulaşana, sizin ve terapistinizin ortak kararıyla yeniden bir değerlendirme yapana kadar sürdürmeniz gerekir. Bu durum ağrıların şiddetine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Tipik olarak yumuşak dokuların iyileşmesi yaklaşık olarak 6-8 hafta almaktadır, bu nedenle tedavi süreciniz bu kadar sürebilir.

Q: Fizik Tedavi bel ağrısına yardımcı olabilir mi?

A: Hastalar önerilen tüm egzersizleri uygulamazsa veya programlarına yeteri kadar zaman ayırmazsa, fizyoterapi ağrıyı hafifletmeyebilir. Belirlenmiş terapi süresinin altına inmeden eksiksiz şekilde devam ettirmek bel ağrılarını hafifletip daha iyi duruşun korunmasına yardımcı olur ve tekrar eden ağrıların önlenmesine yardımcı olur.